Een vruchtbaar concept dat werkt

Kapnah

Geplaatst op 10 mei 2017, in categorie Overig

Alsof het in MOOOF nog niet genoeg broeit. Letterlijk; in de entree van MOOOF is een kas geplant. En hoewel de paar vierkante meter nog maar een vrij geringe tijd het areaal van de hal beslaat, is dit stukje grond voor iedere ondernemer en bijbehorende gast al lang een begrip in MOOOF. Klein maar fijn, toch zeker niet te missen is de kapperskas KAPNÂH, pal voor de hoofdentree in het pand. Hier wordt menig hoofdhaartje of -baardje voorzien van de nodige snoeibeurten, bewatering, ‘Vitamine Dye’s’ en TLC (tender love & care) door kapster en eigenaresse van KAPNÂH: Joëlle Sjouke.

Kapsalonconcept

Op 1 mei 2017 werd MOOOF dit unieke kapsalonconcept rijker, wat als een bom insloeg bij de gehele Binck en omstreken, kunnen we gerust zeggen. Dit dankzij de unieke setting (broeikas), knusse Haagse huiskamersfeer en niet te vergeten: de modieuze, op maat gemaakte creaties die Joëlle in geheel eigen stijl aflevert. Bij KAPNÂH staat een eigenzinnige kijk op knippen en stylen in combinatie met werken met duurzame producten (EVO) centraal. Bij MOOOFsters (& co) staat KAPNÂH inmiddels centraal als de mini-ontmoetingsplek voor gelach, gezellige gesprekken en lekkere bakkies pleur tijdens de pauze (of gewoon tijdens werktijd trouwens). En voor een kwalitatief hoogstaande knip- of stylingsessie natuurlijk…!

Een bezoekje aan de kapsalon is dan ook bijzonder en alles behalve een doorsnee ervaring. Dat heeft de gigantische toename in KAPNÂH’s klandizie de afgelopen maanden bewezen. “Ik had in het begin al een goede basis klanten om KAPNÂH tot een succes te maken, maar MOOOF heeft daar zeker aan bijgedragen. Dit is een redelijk bereikbare plek, zowel op de Binck als in het pand; veel ondernemers lopen hier iedere dag langs en hun gasten ook. Dat heeft voor veel klandizie gezorgd. Ik ben in één klap gegroeid, al snel tot op het punt dat ik geen nieuwe klanten meer kon aannemen,” vertelt Joëlle. Maar daar heeft ze sinds februari 2018 iemand op gevonden: “Ik heb onlangs Ro Lohan de Leeuw aangenomen. Een zeer getalenteerde en knappe kapper die nieuwe klanten op kan vangen.” Ook niet geheel onbelangrijk.

Pop-up kapsalon

Dan nog even terug naar het concept van zo’n ‘pop-up kapsalon’. Waarom eigenlijk en waarom in MOOOF? “Ten eerste: omdat het gewoon leuk is! En symbolisch gezien past het heel erg bij mij als persoon. Ik hou van uitdaging, innovatie, reuring en ontwikkeling. Ik ben het liefst op zes verschillende plekken tegelijk, omringd door leuke, uiteenlopende, inspirerende mensen. Daarnaast past dit concept perfect in de huidige tijdgeest. Het is een slim concept qua doelgroep (ondernemers) dankzij de openingstijden die ik hierop afstel en de vorm waarin het concept wordt gegoten – de broeikas – is uniek. Het wekt nieuwgierigheid op en het straalt iets vriendelijks en uitnodigends uit. Ik kan denk dat KAPNÂH een inspiratiebron is voor veel ondernemers. Als eigenaresse van een kapsalon laat ik hiermee zien dat je niet persé een pand in je bezit hoeft te hebben om een goede zaak te kunnen runnen. Het is een mooi idee en het werkt,” aldus Joëlle.

“MOOOF is een leuk initiatief en een mooi concept. Handig dat er zoveel verschillende diensten worden aangeboden onder één dak; het vergemakkelijkt samenwerking.” – Joëlle Sjouke
“Creatief en eigenzinnig, ongedwongen en ontspannen sfeer. Koffie smaakte ook goed. Prima advies en kapsel. Zeker voor herhaling vatbaar!” – Review van Jaap op Treatwell.

Geschreven door Pascalle Kok
Bucketlistfeitje: nog nooit de enige echte kapperskas in Nederland gezien? Je weet niet wat je mist. Langshoppen dus!